Přeskočit na hlavní obsah

Anglická výslovnost s Fulbrighterkou Irenou - učitelka Youtuberkou

Irena Hůlková vyučuje na Katedře anglického jazyka a literatury PdF MU v Brně a zaměřuje se na anglickou výslovnost. Akademický rok 2006/2007 strávila na Fulbrightově programu (Fulbright Masarykovo stipendium) na University of California, Santa Cruz (UCSC). V prosinci 2019 založila svůj vlastní YouTube kanál s názvem „Anglická výslovnost s Irenou,” který momentálně využívá pro online výuku se studenty, se kterými se nemůže setkávat na běžných seminářích a přednáškách.

Vzhledem k tomu, že se Irena v posledních letech věnuje primárně výuce anglické výslovnosti, uvědomila si, jak moc je tato oblast ve výuce anglického jazyka zanedbávána, a tak v prosinci 2019 založila svůj vlastní YouTube kanál s názvem „Anglická výslovnost s Irenou”, aby tak šířila osvětu ohledně správné výslovnosti i mezi běžnými uživateli angličtiny. K dnešnímu datu má zhruba 3,300 odběratelů, což samozřejmě ve všeobecném měřítku není moc, ale přesto má již vytvořenou komunitu, která se o výuku anglické výslovnosti zajímá, a to jí dělá velkou radost.

Když se k 10. březnu 2020 zrušila veškerá kontaktní výuka na Masarykově univerzitě, ještě ten den oslovila Irenu redaktorka z univerzitních novin em.muni.cz a natočila s ní telefonický rozhovor o jejím YT kanále, protože v tu chvíli to bylo velmi aktuální téma a aktuální je de facto neustále. Zde je odkaz.

Momentálně tedy Irena využívá svůj YT kanál i pro online výuku se studenty, s kterými nemůže mít běžné kontaktní semináře či přednášky. Je ráda, že je má na co odkázat a může jim svojí youtuberskou aktivitou pomoci v této nelehké situaci.

Anglická výslovnost s Irenou
Zároveň se Irena stala součástí dalšího YouTube kanálu, který založili s několika kolegy na její domovské katedře (Katedra anglického jazyka a literatury PdF MU) pod vedením docentky Světlany Hanušové (vedoucí katedry), a to se záměrem pomoci žákům základních škol a jejich rodičům v době karantény. Tento kanál odstartovali 26. března 2020 pod názvem „Q2Q English”, kdy vysílají z karantény jejich domovů do karantény školáků, proto Q2Q = from quarantine to quarantine. Najdete zde nejrůznější videa týkající se angličtiny, ať už zábavná či vzdělávací, navíc jim s provozováním kanálu pomáhají i jejich šikovní studenti a dokonce absolventi, a je to tedy další radostná aktivita, i když poměrně časově náročná, které se Irena věnuje. Irena na tento kanál natačí videa se svými dvěma dětmi, které jsou školáci na 1. stupni ZŠ, a snaží se tak zabít dvě mouchy jednou ranou – probrat učivo se svými ratolestmi v rámci domácího vzdělávání a zároveň přispět na dobrou věc, tedy katederní YT kanál, a pomoci tak rodičům s angličtinou jejich dětí. Zde je odkaz na „Q2Q English“:

Q2Q English
Irena věří, že i těmito malými počiny navazuje na silný odkaz zakladatele Fulbrightova stipendia, senátora J. W. Fulbrighta, který v roce 1976 řekl: „We must try to expand the boundaries of human wisdom, empathy and perception, and there is no way of doing that except through education.“ Zajisté si všichni moc dobře uvědomujeme, že právě v současné době, kdy celý svět bojuje s pandemií koronaviru, nabývají pojmy jako moudrost, empatie, vnímavost a vzdělání mnohem větších rozměrů než obvykle.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Czech Prom Season: A Story of a Feathered Raffle Win

Authors: Griffin Trau, Katie Winner, Alanna Powers (current Fulbright ETAs) If you’re an American, chances are we all had similar prom experiences in high school. Usually a few weeks before graduation, boys ask girls to the prom. Girls buy a fancy dress, and boys a nice suit with a matching tie. Prom night consists of about an hour of picture taking with your date and friend group, followed by a ride to prom in a nice car or a limo. The dance itself is about three hours long, and the only people in attendance are typically students at the school with a handful of teacher chaperones. After prom ends, around 10 or 11 p.m., all the students leave and go their separate ways for the night, usually to a post-prom hang out. After attending six (and counting!) Czech proms, I can confidently state that Czech proms are nothing like American proms. At all. My school, Střední Škola Informatiky a Služeb, is a technical school with seven different concentrations of study. Of these seve...

Kevin Schug: Calm, Relaxed and Excited - Why Not?

Kevin Schug is a chemist. During the current Spring semester, he teaches analytical chemistry and English for chemists at the Faculty of Science of Palacky University in Olomouc. As a Professor of Analytical Chemistry at The University of Texas at Arlington, Kevin has been to the Czech Republic before, mostly to attend conferences, to meet with research partners or to explore the Czech countryside together with his wife. This January, he traveled to the country for five months as a Distinguished Scholar of the Fulbright Program. He shares that: "Many friends and colleagues have asked me how I can justify simply picking up from my everyday life and leaving to live in Europe for the better part of a year. To them, I say, “why not?”" Just a few days after his arrival, Kevin joined other American Fulbright grantees in the country at a mid-year conference that took place in Třešť, right in the middle of the Vysočina Region. To Kevin's surprise the Fulbright crowd was much youn...

Kateřina Kallus Brychová: Five Weeks in a Country Where Education Matters

Kateřina Kallus Brychová is a high school teacher. She teaches English at Gymnázium Brno nicknamed "Jaroška." In the summer of 2023, Kateřina participated in the Fulbright SUSI Program (SUSI stands for Study of the US Institutes for Secondary Educators) aimed at school administrators interested in  sociocultural understanding, equitable learning communities, and diversity and inclusion in U.S. education and society. Participants from 20 different countries representing five different continents spent four weeks of the program at California State University in Chico. They took part in multiple seminars and workshops facilitated by university faculty, as well as external experts, toured numerous sites throughout Northern California, and visited schools to explore varied educational paths in California. For the fifth and final week of the Institute, the participants spent a couple of days in Chicago, Illinois and in Washington, D.C. to experience different regions of the U.S. an...